Τετάρτη 29 Ιουνίου 2016

ΟΠΙΣΘΕΝ ΚΑΝΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΛΠ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΙΝΕΖΩΝ

Οπισθεν ολοταχώς φαίνεται να κάνει η κυβέρνηση στην υπόθεση του ΟΛΠ μετά τη «νάρκη» που έβαλε, λίγες ημέρες πριν το ταξίδι του Αλέξη Τσίπρα στην Κίνα βάζει ο υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας ο...
οποίος από την αρχή έβαζε εμπόδια στην ιδιωτικοποίηση.
Με επιστολή της η κινεζική εταιρεία τονίζει ότι το εν λόγω σχέδιο νόμου αποτελεί «δυσάρεστη έκπληξη» καθώς ανατρέπει τα συμφωνηθέντα μεταξύ της εταιρείας και του ΤΑΙΠΕΔ για την εξαγορά του πλειψηφικού πακέτου της ΟΛΠ Α.Ε.
Ο σάλος που προκλήθηκε ανάγκασε το Μαξίμου να... μαζέψει τον υπουργό.
Στην κυβέρνηση προσπαθούν να ρίξουν τους τόνους κάνοντας λόγο για όχι ουσιαστικές αλλαγές που έγιναν και πως με τις κατάλληλες επαφές το ζήτημα θα διευθετηθεί. Ωστόσο, αναφέρουν επίσης πως οι αλλαγές δεν έγιναν από τον υπουργό Ναυτιλίας, κ. Δρίτσα, αλλά από τη νομική υπηρεσία της κυβέρνησης.
Μάλιστα, εντός των επόμενων ωρών αναμένεται να συνταχθεί μία επιστολή από το ΤΑΙΠΕΔ προς την Cosco όπου θα εξηγεί το ταμείο πώς και για ποιόν λόγο έγιναν οι αλλαγές.

Η επιστολή
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «το κείμενο του σχεδίου κυρωτικού νόμου που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή, αποτελεί ένα εντελώς διαφορετικό κείμενο» από εκείνο που έχει προσαρτηθεί ως παράρτημα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της σύμβασης για την πώληση των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε.
Το σημαντικότερο όμως που τονίζεται στην επιστολή είναι ότι το κατατεθέν νομοσχέδιο «δεν είναι μόνο διαφορετικό αλλά και εντελώς αντίθετο με βασικούς όρους της συμφωνίας και με τα δεδομένα επί των οποίων βασίστηκε η οικονομική προσφορά της εταιρείας για την εξαγορά της ΟΛΠ Α.Ε.». Γίνεται δε λόγος για «προφανή απόπειρα του αρμόδιου υπουργείου Ναυτιλίας να υποκαταστήσει πλήρως τη διοίκηση της ΟΛΠ, να καταστήσει ανενεργές σχεδόν το σύνολο των διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης και να τροποποιήσει δια νόμου την συναφθείσα συμφωνία για την αγοραπωλησία του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε.»
Οι Κινέζοι φαίνεται πως στην αρχική έκδοση της σύμβασης είχαν εξασφαλίσει προνόμια τα οποία δεν εντάχθηκαν στο τελικό κείμενο. Με βάση την επιστολή προς το ΤΑΙΠΕΔ και το υπουργείο Ναυτιλίας προκύπτει πως μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η πρόβλεψη σύμφωνα με την οποία κάθε μελέτη που υποβάλλει για έγκριση ώστε να προχωρήσει μια επένδυση, πρέπει να έχει εγκριθεί εντός 90 ημερών. Σε διαφορετική περίπτωση θα θεωρείται αυτομάτως ως εγκεκριμένη. Πρόκειται για σημείο που αφαιρέθηκε από το κείμενο που κατατέθηκε στη Βουλή.
Αλλαγή υπήρξε και στο άρθρο που προέβλεπε πως ο OΛΠ θα προκηρύσσει διαγωνισμούς ως ιδιωτική εταιρεία. Στο κείμενο που πήγε στη Βουλή προβλέπεται πως οι διαγωνισμοί θα γίνονται από τον OΛΠ σα να είναι δημόσια εταιρεία και ας έχει πωληθεί η πλειοψηφία στην Cosco. Αλλαγές φαίνεται πως υπήρξαν και με την κατάργηση του άρθρου 5 που αφορά τις εργασιακές σχέσεις καθώς και στο σημείο που αναφέρονται τα δικαστήρια στα οποία θα επιλύονται τυχόν διαφορές μεταξύ δημοσίου και ΟΛΠ μέσω διαιτησίας.
Τι λέει ο Δρίτσας
Ο υπουργός Ναυτιλίας μιλώντας στην επιτροπή σχολίασε «Θα διαβάσω την επιστολή πιο συστηματικά, γιατί θίγει πολλά θέματα. Καταρχήν ψυχραιμία . Δεν γίνεται με μια επιστολή να αναστατώνεται το σύμπαν, ότι απειλείται το ταξίδι του πρωθυπουργού, ότι θα σταματήσει η συζήτηση του νομοσχεδίου. Οι σχέσεις με την Κίνα είναι σταθερές και στρατηγικού χαρακτήρα. Όλα τα μέλη της κυβέρνησης υπηρετούμε αυτόν το σχεδιασμό. Εκλήθη η Cosco να έρθει σήμερα στην επιτροπή και δεν ήρθε. Το περιεχόμενο της επιστολής πρέπει να αντιστοιχεί στο σεβασμό του κοινοβουλίου.
Η σύμβαση που κάναμε μας δίνει το δικαίωμα να κάνουμε αλλαγές στο τελικό νομοσχέδιο που θα έρθει στη Bουλή.

from FIMOTRO http://ift.tt/296K5P3
via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου